(bedrijfs)reportages, evenementen, fotoshoots, portretfotografie, webdesign

STUDIO56-Een uniek samenspel

In Drenthe kun je zien hoe schapen worden opgedreven. De baas of bazin, een hond-vaak een herdershond of Border Collie- en de schapen werken samen. Dat is een prachtig gezicht. Na het geven van slechts enkele commando’s doen de honden het werk. Ze halen de schapen op, drijven ze samen, brengen ze in hun hok, splitsen de kudde, etc. Een uniek samenspel…..

Terug naar home page: https://studio562614.wordpress.com

 

15 Reacties

  1. Een prachtig tafereel om te aanschouwen zo’n kudde schapen, helaas kom ik ze niet veel meer tegen.

    2 september 2012 om 13:48

    • @A van de AA- In Drenthe kom ik af en toe nog wel eens een herder met schapen tegen..nog niet zo lang geleden liep er zelfs een kudde onder begeleiding door het dorp…Agnès

      3 september 2012 om 15:36

  2. Altijd schitterend om de samenwerking te zien. Prachtig ook dat hond en baas er meestal zo’n lol in hebben.

    2 september 2012 om 15:23

  3. Wat een sfeer-foto, whow! Love it ………… past mooi bij mijn blog ‘Een lang Leven-Het Geheim’

    [PS:je had nog wat vragen, hield mijn postvak extra in de gaten. niets ontvangen, klopt dat Agnès? hopelijk heb ik in de chaos van soms wat te overvolle mailbox, jouw bericht verwijderd. ik hoor nog wel.]

    Grtjs«B»

    2 september 2012 om 16:28

  4. Herstel tekst: Het moet natuurlijk: Hopelijk heb ik -Niet!- verwijderd 🙂

    2 september 2012 om 16:30

  5. ada

    Zo mooi om te zien hoe mens en dier hierbij samenwerken.
    Leuke actie foto met de oren van de border collie gespitst uit het gras stekend.

    2 september 2012 om 16:46

  6. ja, prachtig he! Wel een vorm van cultureel erfgoed, het behouden waard!

    2 september 2012 om 17:03

  7. Eine gute Woche.
    Gruß, Wolfgang

    2 september 2012 om 19:43

  8. Voor zo’n border collie kan me wel bevallen. Heel minutieus brengen deze een kudde naar een andere plaats.

    2 september 2012 om 22:17

  9. Dat is idd een mooi schouwspel een werkende hond met herder…

    3 september 2012 om 01:12

  10. ja Agnez
    dat is een pracht om te zien

    3 september 2012 om 08:43

  11. Saralie

    Nu Agnès je hebt er nog een fan bij! Met mijn jongste au-pair kindje ben ik je foto’s nog eens aan het doorkijken, hij vindt het prachtig.

    3 september 2012 om 13:21

    • @Saar-Hé wat leuk..vond hij deze foto dan ook leuk…Hoe ousd is de jongste? Agnès

      4 september 2012 om 12:27

      • Saralie

        Hij is 6 jaar! De foto’s vindt hij mooi, maar hij is helemaal weg van deze “petites chèvres trooooop mignonnes!” (hij vindt het geiten)

        6 september 2012 om 10:18

  12. Ik woon tegen de rand van Drente en ik kom nog wel eens kuddes met schapen tegen. Voor een aantal jaren terug reed ik ergens op een weg tussendoor toen er een hele kudde aankwam. Ik heb maar even afgewacht totdat ze voorbij waren. Sensationeel al die schapen om je autootje heen.

    4 september 2012 om 04:51

Geef een reactie

