(bedrijfs)reportages, evenementen, fotoshoots, portretfotografie, webdesign

STUDIO56-Garrulus Glandarius L.

Uit mijn Beeldarchief

De Vlaamsche Gaai

De Vlaamsche Gaai is lid van de kraaienfamilie. Wel het kleurigste overigens. Wijnkleurig bruingrijs met grijszwarte kuif en helder blauw op de vleugelspiegel. Een witte keel ern zwarte staart. 

In deze tijd van het jaar komen ze dichtbij huizen hun heil zoeken. Het zijn alleseters en nestplunderaars.

Als de eikels rijp zijn, gaan ze zich daaraan te buiten, maar ze verstoppen ze ook graag, want het zijn geboren hamsteraars.

Ook komen ze(soms met de hele familie) af op het wintervoer in de tuin. Ze zijn vooral verzot op pinda’s. Maar ze blijven altijd op hun hoede. Als ze hun alarmkreet gebruiken klinkt het als een schreeuwend “schraak-schraak”.

Kijk hier voor meer vogelfoto’s: https://studio562614.wordpress.com/vogels/

12 Reacties

  1. Vroeger was het voor mij een unicum wanneer ik een Vlaamsche Gaai zag. Sinds ik in Drenthe woon zie ik ze bijna dagelijks, maar ik blijf ze bijzonder vinden.

    21 november 2012 om 15:04

    • @Nanda- Ja.. dat is herkenbaar… om ons huis zitten ze de hele dag…Agnès

      21 november 2012 om 19:42

  2. Het zijn prachtige vogels! En ’s winters goed te bewonderen, want ze lusten al het voer wel dat er hangt/ligt.

    21 november 2012 om 15:12

  3. sinds kort zijn ze bij ons ook in de stad het nadeel is dat je nooit de kans krijgt om ze te fotograferen met een beetje mooie achtergrond.

    21 november 2012 om 18:13

  4. Knappe foto, in vlaanderen noemen we hem ‘rotzak’.

    21 november 2012 om 18:23

  5. Een mooie, maar o zo brutale vogel. In onze tuin is hij vooral doende om vetes met de eksters uit te vechten.

    21 november 2012 om 19:09

  6. Een prachtige vogel, zo hebben wij er lang geleden eentje thuis gehad. Maar ik heb liever dat ze vrij rondvliegen.

    21 november 2012 om 19:53

  7. Wederom mooi gefotografeerd, je hebt de smaak te pakken !

    21 november 2012 om 22:19

  8. Agnez , ik zie ze dagelijks ,maar zodra ik mijn cameraatje ook maar laat zien zijnze weg , heb je tips
    wens je een goede nacht

    21 november 2012 om 22:25

  9. Het zijn prachtige vogels, maar ik zie helaas steeds minder opduiken.

    22 november 2012 om 11:54

    • @A van de AA-Wat gek eigenlijk. In deze tijd zijn ze meestal :”Aan de wandel”.

      23 november 2012 om 10:15

  10. Oh, le beau geai!

    23 november 2012 om 05:29

Geef een reactie

