(bedrijfs)reportages, evenementen, fotoshoots, portretfotografie, webdesign

STUDIO56-Collage

Toen ik laatst wat foto’s heb laten afdrukken, heb ik dat op verschillende formaten laten doen. Daarvan heb ik weer een collage gemaakt op mijn “moodboard”. De foto heb ik al eens eerder laten zien, maar in zo’n serie geeft het beeld toch weer een ander effect.

In zwart-wit

In de fotografie heeft men het over zwart op wit, of zwart-wit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het wit op zwart moet zijn. Zonder licht is voor ons oog alles zwart. In de analoge fotografie gaf een negatief waar geen licht op gevallen was, een totaal zwarte afdruk. Iedere foto is dus het resultaat van plaatsen, toevoegen en opvangen van licht op een oorspronkelijk zwart vlak. Het hangt van de dosering af welke indruk de foto maakt. Een grote dosis wit op het zwart brengt de foto naar het grafische, het zwart op wit. Maar de foto is een zaak van wit-op-zwart.

A1-Collage-1-zwart-wit-verval-950-studio 56

4 Reacties

  1. Weer wat geleerd!

    12 juli 2013 om 16:06

  2. ja ik heb er nooit zo over nagedacht maar je hebt wel gelijk.

    12 juli 2013 om 17:05

  3. Een mooie foto…ik hou soms meer van zwart/wit dan kleur eigelijk

    12 juli 2013 om 18:46

  4. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt, digitaal zijn het nullen en enen…

    12 juli 2013 om 19:24

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.